Uudised

Merilin Priilinn-Türk: kas kasvatame koolis roboteid või tulevikutegijaid?

22 October 2019

Faktide tuupimise kõrval võiks kool toetada isiksuse arengut, individuaalsete eesmärkide ja eelduste kujunemist, mis aitaks meil iseennast tundma õppida, tulevikus enda jaoks õigemaid valikuid langetada, kirjutab hiljuti gümnaasiumi lõpetanud Merilin Priilinn-Türk.

Koolis peaks olema kindlasti võimalusi päriseluliste situatsioonide katsetamiseks ja mugavustsoonist väljumiseks, korraldamiseks ja organiseerimiseks. Kui minult on erinevatel esinemistel küsitud, mida lisada koolisüsteemile, siis arvan, et gümnaasiumis peaks olema ettevõtlusõpe ja õpilasfirma tegemine kohustuslik, sest see arendab erinevalt tavalistest koolitundidest inimest ennast.

Koolisüsteem ei tohiks olla niivõrd orienteeritud ainult hinnetele testide eest, vaid ka hinnetele/hinnangutele kogemuste ja arengu eest, mille õpilane läbib. Suurim viga on see, et õpilastel lastakse vähe ISE kogeda ja ka feilida, meid nagu ei usaldataks päris tegude elluviimisel.

Loe meie õpilasfirmade programmi vilistlase Merilin Priilinn-Türki täispikka refereeritud artiklit Eesti Rahvusringhäälingu portaalist.

 

Meie veebileht kasutab küpsiseid parema kogemuse tagamiseks. Loe lähemalt.

-