Õpilasfirma jõululaada käive kasvas mullusega võrreldes poole võrra, ulatudes 12 tuhande euroni

Solaris Keskuses toimunud Õpilasfirmade jõululaat tõi möödunud nädalavahetusel kokku 80 Eesti ettevõtlikest noortest koosnevat firmat. Kahe laadapäeva kogukäive ulatus 12 000 euroni, mis on poole võrra rohkem kui möödunud aastal, mil käive jäi 8000 euro juurde.

Suurima müügiedu saavutas tänavu Gustav Adolfi Gümnaasiumi tütarlaste Õpilasfirma TICO, kelle korduvkasutatavad vatitikud puidust karbis tõid sisse 505 eurot. Neile järgnesid maitsestatud „taskukohvishotte“ pakkuv LAKS (454 eurot) ning Pirita Majandusgümnaasiumi Õpilasfirma PLÄN, kes müüs enda loodud kaardimängu kokku 432 euro eest.

Junior Achievement Eesti tegevjuhi Kersti Loori sõnul näitab kiire käibekasv, et noorte ettevõtlikkus ja toodete küpsus on oluliselt kasvanud. “Noored tulid laadale väga läbimõeldud ja küpsete toodetega ning külastajate huvi oli märgatavalt suurem kui möödunud aastal. Mitmed Õpilasfirmad tõdesid päeva lõpuks, et oleksid pidanud suuremalt mõtlema ja julgemalt valmistuma, sest müük liikus oodatust kiiremini ning nii mõnigi oli poole laadapäeva ajaks juba leti tühjaks müünud,” märkis Loor.

Mõlemal laadapäeval valis oma lemmikud Õpilasfirmad välja ka Krunnipea Disainipood, kellega koostöös saavad noored oma tooteid müüa, esindada ja turundada. Seekordseks väljavalituks osutusid mansetinööpe müüv Tallinna Reaalkooli ja Tallinna 21. Kooli ühisõpilasfirma Mansera ning kokteiliküünlaid pakkuv Õpilasfirma Meel Tallinna Pelgulinna Riigigümnaasiumist, kelle toodete meeldivad aroomid, õpilaste särav olek ja esitlus pälvisid kaupluse esindajate tähelepanu.

Samuti valis oma lemmikud välja Solaris Keskus, tunnustades silmapaistvamaid Õpilasfirmasid keskuse kinkekaartidega. Lemmikuteks said lapitekke tootev Läänemaa Ühisgümnaasiumi Õpilasfirma Lapsti Lapitekid ning privaatsussensoriga turule tulnud Tallinna 21. Kooli Õpilasfirma Sense.

“Näha oli väga eriilmelisi lähenemisi – iiveldust leevendav närimiskumm, taaskasutatud teksakangast õlakotid, valgupopkorn ja mitmeotstarbelised köögitarvikud on vaid mõned näited laia tootevaliku seast. Ka külastajad tõdesid, et leidsid nii praktilisi igapäevaseid lahendusi kui ainulaadseid ideid tänavuste jõulupakkide tarbeks,” sõnas Loor.

Õpilasfirma on Junior Achievement Eesti ettevõtlusõppe programm gümnaasiumi- ja põhikooli III astme õpilastele, mille eesmärk on õpetada noortele äritegevuse põhimõtteid, arendada algatusvõimet ja probleemilahendamise oskust. Tänavust Solaris Keskuse Õpilasfirmade laata toetasid Krunnipea Disainipood ja Solaris Keskus. Õpilasfirma programmi peatoetaja on SEB Pank.

Scroll to Top